دسته‌بندی نشده

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده است و وقت چندانی از شما نمی‌گیرد. این غذای کاملاً ایتالیایی و البته سیسیلی یکی از محبوب‌ترین غذاهای امروز در جهان به حساب می‌آید و دیگر دامنه طرفداران آن به ایتالیایی‌ها محدود نمی‌شود. اگر شما هم از طرفداران غذاهای ایتالیایی و به خصوص پاستا هستید، با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

 

 طرز تهیه پاستا آلفردو

تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

 آلفردو چیست؟

 

آلفردو یک سس خامه‌ای و خوشمزه است که از ترکیب کره و پنیر پارمزان تشکیل می‌شود. بهتر است پاستا با سس آلفردو را بلافاصله بعد از درست کردن، گرم نوش جان کنید. این سس در روم توسط شخصی به نام آلفردو درست شد. سس او یک ترکیب ساده از کره، پنیر پارمزان و پاستا بود.

نسخه‌ای که امروز می‌شناسیم و دوستش داریم شامل سیر و خامه است که توسط آمریکایی‌ها به آن اضافه شده و آن را بسیار خوشمزه‌تر کرده است. از این روی شاید باید این شکل از سس آلفردو را بیشتر از آن که ایتالیایی باشد، آمریکایی بدانیم. خبر خوش این است که مدت زمان تهیه پاستا با سس آلفردو نیز کوتاه و حدود سی دقیقه خواهد بود.

طرز تهیه پاستا آلفردو

 

همان‌طور که گفتیم طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده است. مهم‌ترین عامل خوشمزه‌شدن این پاستا، سس مخصوص آن است که اگر چه مراحل تهیه ساده‌ای دارد؛ اما باید با مهارت و علاقه آماده شود. مواد تشکیل دهنده این سس کره، خامه، پنیر پارمزان و ادویه است. افزودن ادویه و پنیر پارمزان به سس، آن را غلیظ می‌کند و بافت نرمی به آن می‌‌بخشد، به‌طوری که نتیجه نهایی بسیار دلچسب خواهد بود.

لازم به ذکر است که این سس را می‌توان برای حداکثر 5 روز در یخچال نگهداری کرد و اگر بخواهید حجم بیشتری سس آماده کرده و در دفعات مختلف مورد استفاده قرار دهید، منعی از این بابت برای شما وجود نخواهد داشت.

در ادامه مواد اولیه مورد نیاز و مراحل تهیه پاستا با سس آلفردو را دنبال خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس آلفردو

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این پاستای خوشمزه، به شرح زیر هستند:

مواد اولیه میزان لازم
سینه مرغ 1 عدد
قارچ 200 گرم
خامه 1 پیمانه
کره 4/1 پیمانه
سیر 2 حبه
پودر سیر به میزان دلخواه
شیر در صورت تمایل 1 فنجان
پاستای پنه یا فتوچینی 1 بسته 500 گرمی
پنیر پارمزان 1 پیمانه
نمک و فلفل سیاه به میزان کافی
جعفری ریز شده 1 پیمانه

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

دستور پخت پاستا با سس آلفردو

 

برای تهیه پاستا الفردو اصل خوشمزه، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از هر کاری برای جوشاندن پاستا، یک قابلمه بزرگ آب را به همراه دو قاشق غذاخوری پر نمک، بگذارید به جوش بیاید.
  • مرحله دوم: پس از آن که آب شروع به قل زدن کرد، پاستا را به آن اضافه کرده و مطابق دستورالعمل بسته بندی بپزید تا زمانی که کاملاً نرم شود. البته دقت داشته باشید که پاستا زیاد از حد نرم نشده و بافت آن از هم وا نرود.
  • مرحله سوم: زمانی که پاستاها به اندازه کافی پخته شدند، آن‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید آب میان آن‌ها به خوبی خارج شود.
  • مرحله چهارم: در همین حال، سینه مرغ را به صورت مکعبی یا نواری با ضخامت کم خرد کرده و به آن‌ها مقداری نمک و فلفل سیاه بزنید تا طعم‌دار شوند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو ، قارچ‌ها را به صورت اسلایس نازک خرد کنید.
  • مرحله ششم: سپس، یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید. ۲ قاشق غذاخوری کره یا روغن مایع داخل آن بریزید.
  • مرحله هفتم: وقتی کره ذوب شد، حرارت را بیشتر کرده و مرغ را اضافه کنید. تکه‌های مرغ را جا به جا نکنید تا قسمت زیرین آن طلایی رنگ شود. بعد از طلایی شدن مرغ‌ها را برگردانید تا روی دیگر آن‌ها نیز طلایی رنگ شود.
  • مرحله هشتم: انتظار می‌رود که سرخ شدن کامل مرغ‌ها چیزی بین 6 تا 8 دقیقه طول بکشد. پس از آن، باید قارچ‌های اسلایس شده را نیز به تابه اضافه کرده و اجازه دهید تا تفت داده شده و آب آن‌ها نیز کشیده شود. سپس شعله اجاق گاز را خاموش کرده و به سراغ تهیه سس آلفردو می‌رویم.

طرز تهیه سس آلفردو

 

در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو ، باید به سراغ سس آن بروید.

  • مرحله اول: در یک ظرف مناسب پنیر، کره و خامه را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: سپس آن‌ها را به یک تابه گود انتقال داده و روی حرارت ملایم هم بزنید.
  • مرحله سوم: حالا پنیر پارمزان را اضافه کرده و باز هم بزنید تا به خوبی با هم روی حرارت ملایم مخلوط شوند.
  • مرحله چهارم: در این مرحله سیر خرده شده، جعفری ریز شده، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و هم بزنید. (در صورت تمایل یک فنجان شیر را نیز به این مواد اضافه کرده و کمی روی حرارت ملایم بگذارید تا قوام پیدا کند. به یاد داشته باشید که پاستا آلفردو با شیر، ممکن است مقداری رقیق‌تر باشد که البته با اضافه کردن خامه، می‌توانید این مشکل را حل کرده و دوباره بافت غلیظی به وجود بیاورید.)
  • مرحله پنجم: حالا سس آلفردو شما آماده است و باید آن را با مرغ و قارچ مخلوط کرده و روی پاستا بریزید. در صورتی که سس آلفردو را با مهارت کامل آماده کنید، موفق خواهید شد که یک وعده پاستا آلفردو رستورانی درجه یک، سرو کنید.)

 

طرز تهیه‌ پاستا آلفردو در فر

پاستا چیکن آلفردو طرز تهیه نسبتا ساده‌ای دارد و برای آماده کردن آن نیازی به فر ندارید. اما شما می‌توانید بعد از طی‌کردن این مراحل پاستا را در فر بگذارید که روی آن برشته شود. برای این کار کافی است فر را گرم کنید. پاستا را به‌همراه سس در ظرف مخصوص بریزید و روی آن را با پنیر رنده‌شده بپوشانید. سپس ظرف پاستا را برای مدت 10 تا 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا برشته و کبابی شود.

نکات درست کردن پاستا با سس آلفردو رستورانی

 

توصیه می‌کنیم که حتما به موارد زیر که از اصول مهم درست کردن پاستا با سس آلفردو هستند، دقت داشته و آن‌ها را در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی به کار بگیرید:

  • ابتدا مواد لبنی شامل پنیر، کره و خامه را حتماً باید با هم مخلوط کنید، سپس مواد دیگر را به آن اضافه کنید.
  • حتما برای تهیه این غذا از مواد اولیه تازه استفاده کنید. به طور مثال لازم است که قارچ تازه بوده یا به جای جعفری خشک شده از جعفری تازه استفاده کنید.
  • پنیر پارمزان رنده شده یکی از مواد اصلی سس آلفردو است. لازم است که در مخلوط کردن پنیر با مواد دیگر دقت داشته باشید تا در یک بخش جمع نشده و فرم گوله گوله به خود نگیرد.
  • ممکن است زمانی که شروع به مخلوط کردن پاستا می‌کنید، سس رقیق به نظر برسد. نگران نباشید، به هم زدن ادامه دهید. نشاسته‌های موجود در پاستا با سس مخلوط می‌شوند تا جایی که از قوام کامل برخوردار شوند. اگر سس رقیق دوست ندارید می‌توانید از آرد یا نشاسته ذرت برای غلیظ شدن سس استفاده کنید. همین طور می‌توانید نسبت خامه به شیر را در این دستور العمل با میل خود تنظیم کنید.
  • مهم‌ترین قانون در طرز تهیه پاستا آلفردو ، گرم نکردن زیاد سس آلفردو است. پنیر ذوب شده پس از داغ شدن می‌برد و جدا می‌شود. پس مراقب دما باشید، چرا که جوشاندن زیاد، سس آلفردو را جدا و خراب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *